Lektor: Mgr. Jiřina Bednářová
9.00—17.00 hodin
Učebna č. 3
20 účastníků
Seminář je určen pro učitele 1. stupně ZŠ,
pedagogické pracovníky školních poradenských pracovišť
Anotace:
Seminář se zabývá problematikou nižších školních výkonů ve čtení a v psaní, které jsou pod úrovní očekávání jak ze strany školy, tak i rodiny. Je zaměřen na podporu žáků, kteří si tyto dovednosti osvojují pozvolněji. Pomoc dítěti vychází z posouzení vývoje čtení a psaní, z pedagogické diagnostiky, na kterou navazuje cílená intervence.
Témata semináře:
• Je za každým nezdarem ve čtení a psaní porucha učení? Je každý pomalý čtenář dyslektik? Co všechno může být příčinou pomalejšího osvojování čtenářských dovedností? Základní východiska pro posuzování schopností a dovedností v oblasti čtení a psaní.
• Posouzení úrovně čtenářských dovedností (čtenářské techniky, přesnosti čtení, automatizace dekódování, vnímání obsahu čteného, informační zisk).
• Posouzení úrovně písemného projevu (grafické provedení, obsah psaného z hlediska chybovosti – specifická a gramatická chybovost).
• Vývoj, možnosti sledování a stimulace vývoje fonologického uvědomování (analýzy, syntézy, diferenciace, fonologické manipulace).
• Vývoj, možnosti sledování a stimulace vývoje zrakového vnímání (především zrakové diferenciace rozlišení detailů, polohy prvků).
• Možnosti posilování, reedukace oslabených funkcí.
Součástí kurzu jsou materiály a náměty aktivit pro sledování a podporu vývoje dítěte mladšího školního věku v oblasti čtení a psaní, fonologického uvědomování, zrakového vnímání.
Zpět na letní školu
Máte zájem o účast v letní škole?
Zaregistrujte se během pár kliknutí.